Interessert i intensivkurs i mediehåndtering?
Målet er å sette deltakerne i bedre praktisk stand til å forholde seg til den moderne medievirkeligheten. Kurset holdes i uke 24 eller uke 25 i juni. Tid og sted besluttes ut fra den interesse som blir meldt. Alle bedrifter – store som små – kan komme i medienes fokus. Derfor er NFFAs mediekurs tilrettelagt samtlige våre medlemmer. Meld din uforpliktende interesse her!
Negativ medieomtale kan gi konsekvenser som tar år å rette opp!
I økende grad retter aviser, radio og TV oppmerksomheten mot farlig avfallsbransjen. Måten vi takler mediene på, kan være avgjørende for den oppfattelsen våre kunder, naboer, bankforbindelser, leverandører, ansatte og publikum får av oss.
Både små og store virksomheter kan få medienes oppmerksomhet:
Uanmeldt og kanskje uforståelig for den enkelte, kan lokalavisen – eller et riksdekkende medium – banke på døren og be om kommentarer på aktuelle saker eller konfrontere oss med forhold både i nåtid og fortid. Medieoppslag hindres ikke med svaret ”ingen kommentar” Derfor gjelder det å kjenne spillereglene – men ikke minst: Å se mulighetene!
Positiv medieomtale er en mulighet få i vår bransje har oppdaget.
Farlig avfallsbransjen har en stor, positiv samfunnsfunksjon. Vi har kompetanse og erfaring så det holder. Derfor har vi mye interessant å fortelle – også gjennom mediene. Blir vi flinkere til å fortelle om oss i mediene, vil vi bygge opp den enkelte bedrifts renomè og hele bransjens anseelse.
Kursleder, innhold og pris
Kurset ledes av kommunikasjonsrådgiver Geir Holm, mangeårig journalist i blant VG, P4 og andre medier. Holm har vært rådgiver innen mediehåndtering for en rekke små og store virksomheter. Innholdet i NFFAs intensivkurs i mediehåndtering er bl.a.:
· Hvordan få positiv oppmerksomhet i media?
-
Hvordan journalister tenker og jobber
-
Hva media er opptatt av
-
Hva som gjør en sak til en nyhet
-
Hvordan man oppnår en god relasjon til journalister
-
Hvilke situasjoner som får journalister til å ”lukte blod”
-
Hvordan tilse at situasjonen fremstilles riktig og ikke overdramatiseres?
-
Strategier som tilser at ikke media gis enerett til å bringe sannheten ut allmennheten
-
Dine rettigheter i en intervjusituasjon
-
Hvordan utforme budskapet slik at journalisten forstår?
-
Vanlige fallgruver og hvordan små detaljer kan ødelegge eller redde situasjonen